Veelgestelde vragen

Ik vroeg mij af

wanneer de rondleiding is? Hoe ver ik van tevoren... wat we doen met regen? Hoe de betaling werkt? Waarom deze gids duurder is? Hoe ik feedback kan geven?

Rondleidingen vinden plaats op aanvraag.

Ja, dat kan. Rondleidingen zijn juis een van de dingen die ook nu goed mogelijk zijn. Zeker via DeGidsenGids omdat we niet werken met gemengde groepen. U bent altijd met uw eigen gezelschap.

De gidsen zullen altijd de 1,5 meter afstand bewaren. Wij eisen van de gids dat hij/zij de rondleiding zal annuleren bij gezondheidsklachten. Mocht u of iemand in uw gezelschap coronagerelateerde klachten hebben dan kan de rondleiding uitgesteld worden.

Voor rondleidingen in musea of andere binnenruimtes is de groepsgrootte sterk beperkt. Ook gelden er soms aansluitende voorwaarden, afhankelijk van de regels van de musea. Zo is het Van Goghmuseum momenteel alleen met fluistersets te bezoeken.

Wij gaan altijd ons best voor u doen, ook als u morgen rondgeleid wil worden. Echter, hoe verder van tevoren u een aanvraag doet, hoe groter de kans is dat de door u gekozen gids beschikbaar is.

Wij raden aan om minstens 3 weken van tevoren te boeken.

Zodra we uw bericht hebben ontvangen nemen wij contact op met de gids. Uiterlijk 3 werkdagen later hoort u van ons.

Omdat onze gidsen deskundigen zijn, en daarom de rondleiders niet inwisselbaar, kunnen we niet garanderen dat een rondleiding altijd door kan gaan. Het kan voorkomen dat een gids in verband met bijvoorbeeld ziekte zal moeten afzeggen. We zullen dan samen een alternatief verzinnen. Bijvoorbeeld een rondleiding op een andere dag of een rondleiding van een andere gids. Daarbij moet gezegd worden dat we tot op heden nooit iemand hebben hoeven teleurstellen.

Zodra de boeking definitief is, delen we de contactgegevens van de gids. Ook vertellen we u waar de rondleiding precies begint en hoe daar te komen. Met uw toestemming delen we dan ook uw contactgegevens met de gids.

Onze voorwaarden vindt u hier.

In principe gaat de rondleiding door, weer of geen weer, hetzij in een aangepaste vorm. U kunt overleggen met de gids om te kijken wat de mogelijkheden zijn om de rondleiding aan te passen. Zorgt u voor goede kleding als de rondleiding buiten plaatsvindt. Bij noodweer zoeken we samen naar een alternatief. 

Onze gidsen bepalen zelf hun prijs. Dit doen ze op basis van hun ervaring. We hanteren wel een minimumprijs. De rondleiders hebben hun rondleidingen degelijk voorbereid. We zien gidsen als een vak, waar een redelijke vergoeding tegenover moet staan.

Nee. U betaalt de gids per rondleiding, onafhankelijk van het aantal personen in uw groep. Het is dus voordeliger om een groepje geïnteresseerden te verzamelen. De gids bepaalt de maximale groepsgrootte.

Na boeking van de rondleiding sturen wij u een factuur en betalingsverzoek per e-mail. De rondleiding is pas definitief als de betaling is afgerond. U kunt niet direct betalen via de website wanneer u boekt, omdat wij eerst contact moeten opnemen met de gids om te verifiëren dat hij/zij beschikbaar is.

De gidsen bepalen zelf wat ze een fijne groepsgrootte vinden. Dit is gedeeltelijk afhankelijk van de locaties en het onderwerp. In een museum is het niet fijn om met twintig personen rond een schilderij te staan, bovendien zullen veel musea dit niet toestaan. Een natuurgids zal een groep van twintig mogelijk geen probleem vinden.

Indien u verhinderd bent, zullen we altijd ons best doen om samen met u en de gids een andere datum te vinden. Of mogelijk een andere rondleiding, liefst van dezelfde gids. We kunnen echter geen garanties bieden. Er geldt:

Veranderen van datum kan in overleg met De Gidsengids, hieraan zijn echter geen garanties verbonden. Laat dit zo snel mogelijk weten, uiterlijk 5 dagen voor aanvang van de rondleiding.

Annuleren van een geboekte rondleiding kan tot 5 dagen voor aanvang van de rondleiding. In dat geval krijgt u 75% van het betaalde bedrag terug. (Hierna betaalt u het volledige bedrag.) Dit, onder andere, omdat de gids reeds tijd gestoken heeft in de voorbereiding van de rondleiding.

Annuleren is uitsluitend per email mogelijk, de annulering dient te worden gericht aan info@degidsengids.nl.

We willen graag zoveel mogelijk informatie op schrift. Zo kunnen we heldere afspraken maken met u en de gids. Ook zijn wij hiernaast werkzaam in ons eigen vakgebied. Dit betekent dat wij niet altijd bereikbaar kunnen zijn. Zo nodig kunnen we natuurlijk telefoneren na het eerste mailcontact.

Wat fijn dat u feedback wilt geven. Na afloop van iedere rondleiding vragen wij u per mail naar uw ervaring. Wij horen graag van u en andere deelnemers in uw gezelschap. Als het over een rondleiding gaat delen wij de terugkoppelingaltijd met de gids. We gebruiken uw recensie ook graag op onze website. U kunt ons ook altijd mailen met opmerkingen.

Wat mooi dat u geïnteresseerd bent om bij ons te komen gidsen. Kijkt u voor meer informatie hier.

Uw antwoord niet gevonden?

Contactformulier